Paradisøyen, Rok

• 02:30

En liten frokost før avreise. Vi spiste  frokost rundt sju, halv åtte. Jeg er ingen morgenperson, og vil hvertfall ikke ha mat. Helt ærlig så spiste jeg halve pannekaken og frukten som ligger på tallerken. Og to kopper kaffe. Jeg ELSKER kaffe :)

Etter frokost ble vi hentet av en speedbåt på standen som skulle ta oss over til Koh Rok. Vi dro til dit for en snorkletur. Det var så mye spennende og fint å se! Neste på ønske lista nå er et GoPro kamera meker jeg!!

Romjulsklem Marie ♥

JULAFTEN ♥

• 02:51

Julekjolen

GOOOOD JUL ALLE SAMMEN!

Har feiringen vært fin? I går hadde vi julefering på standen med masse mat og show. Det er første gangen familien feirer i Thiland. Det var utrolig koselig, men kan ikke si at jeg kunne kjenne på julestemningen:-)

Hvordan har din jul vært? Håper du hadde en fantastisk feiring i går, og at du nyter late dager. Nå er klokken snart 9 her. Det er snart klart for frokost og stranden.

Ha en kjempe fin 1.juledag.

Jeg har lagt med noen bilder fra 24 desmeber:

Marie

Oppdatering fra Thailand

• 11:32

Hei dere.

Her kommer en liten oppdatering på hvordan reisen min til Phuket har vært. 19 desember reiste jeg alene til Gardermoen for å sette meg på et fly til Moskva som skulle ta meg videre til Phuket.

Super glad go spent reft før reisen:-)

Jeg var utrolig redd for at det skulle skje noe på veien til flyplassen så jeg dro slik at jeg hadde 3 timer på Gardermoen. Flyet skulle gå ca 23:00, men det ente med at vi måtte vente over 1 t i flyet før det dro. Etter ca 4 timer på flyet var jeg fremme i Moskva. Jeg fikk ikke sovet noenting på flyet, og var stuuuuup trøtt.

Trøtt som ei strømpe prøver jeg å finne flyhotellet... Det var lettere sakt enn gjort.. INGEN ville hjelpe meg. Altså, jeg mener INGEN. Jeg opplevde at de som jobbet på flyplassen kunne dårlig eller ingenting engelsk. Etter 1 time med leting på egenhånd fant jeg tilsutt hotellet, og da var det fullt.

Heldigvis fikk jeg plass på hotellet til slutt. Et rom uten vindu og som stinka sneip. Ikke tenk på det, jeg sovnet som en stein! Haha.

På flyplassen i Moskva. Bestilte en ingefer og sitronte mens jeg ventet på et rom på hotellet.

Jeg kjøpte med meg 3 forskjellige questbarer. Jeg er ikke en tilhenger av sånne ting, men jeg syntes det kunne vært smart å ha med i bagen når sulten sniker seg på. Denne tror jeg var bringebær og hvitsjokolade, og vet du hva? Den var utrolig god. Anbefalles som en grei proviant på farta:)

Mer mat og mer film.. Fremdels i Moskva. Den mest uhyggeligste flyplassen jeg har vært på.

Jeg måtte ta med dette. Rett før jeg reisen og etter ca 15 t på reise.

Hotell med treningsrom:-) Jeg trener på ferie fordi jeg vil, fordi jeg liker å bevege meg. Det får meg rett og slett til å føle meg bedre.

Det er så utrolig mye god mat her, jeg kunne spammet dere i evigheter.

Nå har vi flyttet oss fra Phuket til Koh Lanta, har nettopp kommet hit. Jeg gleder meg til å se hva denne øyen har å tilby.

Nå er det lille julaften og jeg er omringet av palmer, hvite strender og paraply drinker! Tenker det er helt motsatt av hva dere hjemme har.

Jeg ønsker alle en helt fantastisk jul, husk hva som betyr noe for deg. Sett ekstra pris på venner og familie. Dette er en fantastisk tid ♥

Juleklem Marie ♥

JULEFERIE ♥

• 16:01

Hei dere!

Nå er det tid for avvreise til Thailand, og reisefeberen har slått inn for fullt. Jeg har sovet lite i natt, og nå er jeg egentlig bare klar for å dra. Det som gjør at jeg er ekstra spent er at jeg skal reise den lange veien helt alene. Jeg har flydd alene mange ganger før, helt siden jeg var liten, men aldri så langt.

Jeg startet dagen med en ekstra god frokost. Protein pannekaker fra protein fabrikken. Du kan finne den HER.

Denne komboen husker jeg fra da jeg var liten. Fleskepannekaker, som mamma kaller det. Da jeg var liten likte jeg det ikke noe særlig. Jeg likte ikke kjøtt i det hele tatt,  det gikk mest i fisk og poteter. Nå er det helt anderledes. Jeg ELSKER bacon

Nå er jeg klar!! Tror jeg.. Gruer meg innmari til å reise alene, samtidlig som jeg gleder meg utrolig mye til å endelig å få oppleve Phuket. Nå sitter jeg å slapper av med en kopp kaffe, og tenker gjennom hva jeg har pakket, og om jeg har husket alt.

Oppdateringer fra reisen kommer.

God jul til dere fine lesere

Juleklem fra Marie

Hverdagsburger med avokado

• 14:09

Hjemmelaget hamburgersalat.

På søndag hadde jeg lyst på noe godt. Jeg hadde en pakke med karbonadedeig i kjøleskepet, og jeg begynte å tenkte på hva for noe kreativt jeg kunne lage ut av det.

Det mange ikke vet er at jeg bor alene på en liten søt hylbel i Oslo. Så hjemme har jeg ikke daglig tilgang til en ovn, noe som begrenser matlagingen mye. Det er gjort at jeg har blitt utrolig kreativ, og det har faktisk gått over all forventning. Jeg har jo mange gode venner som lar meg låne kjøkken til meg når jeg vil lage noe godt i ovnen.

Over til hamburgerene igjen: jeg hadde deigen i en bolle med et egg, salt, pepper og litt løk. Sammen knar jeg dette. OBS! det er viktig å ikke kna for lenge, deigen skal ikke bli helt seig! Jeg delte det inn i 4 hamburgere som jeg stekte med olje og litt smør.

Tilbehøret bestod av salat. Jeg brukte salatblader i stedenfor brød. Bare fordi jeg ville bruke opp salaten jeg allerede hadde. Så brukt gjerne hamburgerbrød om du ønsker det. Det er mange varienater. Portobello sopp er også godt å bruke som brød.

I stedenfor ketchup, (som jeg ikke er så glad i uansett) kjørte jeg 4-5 plommetomer med en stavmikser, og hadde oppi litt organo. Dette ble en chuncky og smakfull salsa. Husk å sile de etterpå så du får bort tomatsaften.

Moste en halv avokado med pepper, som jeg brukte som dressing.

Denne hambrugeren ble så utrolig godt. Friske, milde og deilige smaker. Det hadde vært helt perfekt med litt søtpotetchips ved siden av.

Jeg elsker å utforske med mat, og det er utrolig viktig for meg at maten er nyttig. Jeg følger ingen diett, men jeg prøver å tenkte at hvert måltid skal hvertfall inneholde en liten form av proteiner.

Protein er jo kroppensbyggestein, og det er utrolig viktig å få i seg hvis du trener aktivt.

Ha en fin dag, fantstiske lesere! ♥